24/12/2015

CHRISTMAS TREE

Children are sleeping and I have about 1,5 hour to pick up my first yamadori of this season and enjoy my first christmas gift :). This tree is 5 years old Ulmus procera, which I started as a cutting. It was planted in a pot for two years, second year was tree shaped by wire. Then it was planted into the field and here you can see the final result after 5 years of development. I started today at 12:00 and now after 2 hours, tree is in pot and I can show you the first photos :).

Děti spí a já mám chvilku na výkop svého prvního "yamadori" a můžu si tak užít svůj první vánoční dáreček. Tento jilm je 5 let starý řízkovanec. První 2 roky byl v nádobě, druhý rok jsem jilm natvaroval drátem. Na další 3 léta jsem jej dal růst do volné půdy a níže můžete vidět výsledek pětileté práce. Celá akce i s příspěvkem zabrala 2 hodinky :).


 Finished and the new Carpinus turczaninowii is planted instead of previous tree.
Hotovo a místo původního stromu jsem zasadil Carpinus turczaninowii.

Also nebari will be very good the future.
Take nebari není k zahození. 

Final photo of tree in training pot.
Finální foto stromu v pěstební misce.

1 comment:

  1. Hezky nachystané. Je vidět, že mít záhon není nikdy naškodu:-) Pěkné svátky.M

    ReplyDelete